Wspólnie z Fundacją Energa, Xcity Investment Sp. z o.o., PKP Intercity SA, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Informatyka Sp. z o.o., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., Natura Tour Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o., SKPL Cargo Sp. z o.o. i Panem Robertem Kubackim pomagamy ks. Marciniakowi zorganizować letnie kolonie dla niepełnosprawnych dzieci z biednych rodzin w Kolejowym Ośrodku Wypoczynkowym w Łącku .

Nie od dziś wiadomo, że do 99% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi z winy kierowców. W „Konwencji wiedeńskiej” Europejskiej Komisji Gospodarczej (United Nations Economic Commission for Europe, UNECE) z 1968 r. o ruchu drogowym jest określone, że „pociąg ma pierwszeństwo przejazdu, natomiast użytkownicy dróg i piesi muszą przestrzegać znaków i sygnałów drogowych w celu bezpiecznego przekraczania przejazdów, a tym samym unikania kolizji wynikających z niewłaściwego zachowania, potencjalnie zagrażającego zarówno pasażerom pociągów, załodze jak i innym użytkownikom”.

W Polsce co roku na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi do około 200 zdarzeń, w których ginie kilkadziesiąt osób. Niewłaściwe zachowania uczestników ruchu drogowego na przejazdach występują na całym świecie. Dlatego międzynarodowa społeczność wdraża wspólne, różnorodne programy, skierowane na podniesienie świadomości uczestników ruchu drogowego w zakresie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Tłumacz Migam, Szkoła Przyjazna Bezpieczeństwu, Program Oddłużeniowy dla Klienta Mieszkaniowego PKP S.A. oraz  dwie praktyki długoletnie: działania na rzecz osób bezdomnych, Koalicja Rzeczników Etyki zostały wskazane jako dobre praktyki w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB).

Fundacja Grupy PKP została założona w 2013 roku w celu prowadzenia działalności społecznie użytecznej i dobroczynnej. Naszym fundatorem jest PKP S.A., natomiast donatorem może zostać każdy kto chce się zaangażować w projekty społeczne, do czego gorąco Państwa zachęcamy.

Dlaczego warto zwiedzić Dworzec Centralny? Jest to przykład architektury późnego modernizmu o ekspresyjnych formach, którą szwajcarski architekt Werner Huber nazwał „prawdziwą perłą na szynach”. Dworzec był projektowany przez 29 lat, natomiast został zbudowany w ciągu 1 100 dni.

Dotacje w kwocie od 50.000 zł będą mogły otrzymać organizacje pozarządowe, udzielające kompleksowej pomocy osobom bezdomnym, w tym przebywającym na dworcach PKP.

Już od 27 stycznia podróżni korzystający z dworców: Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Gdynia Główna oraz Wrocław Główny mogą oglądać wystawę zdjęć z wyprawy „Wikiekspedycja kolejowa”. Fundacja Grupy PKP po raz drugi w 2015 r. została partnerem akcji, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Wikimedia Polska.