Fundacja Grupy PKP ma przyjemność przekazać informację dotyczącą realizowanego przez Fundację Grupy PKP projektu „Nowoczesny senior – nauka i integracja” w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014–2020, który powstał w celu przeciwdziałania wykluczeniu seniorów w wieku 60+, upowszechniania kompetencji cyfrowych tych ludzi, integracji wewnątrz- i międzypokoleniowej, a także ich aktywizacji zawodowej i społecznej.
Zapraszamy do obejrzenia kadrów dokumentujących życie codzienne osób wykluczonych, które zostały zamieszczone w raporcie podsumowującym Kampanię “Wrocław Accessible Capital of Technology and Culture 2016”.
„Szukajcie dobra a nie zła abyście żyli, a Pan Bóg będzie z Wami” (Am 5,14a) – zawsze powtarza
ks. Ryszard Marciniak, duszpasterz kolejarzy. I tak się stało!
Dzięki ludziom dobrej woli, którzy przyszli z pomocą niepełnosprawnym dzieciom z najuboższych rodzin kolejarskich, nasze pociechy wyjechały na turnus rehabilitacyjny do Łącka.
W czasie wakacji w ośrodku odbywają się cztery turnusy, w każdym z nich uczestniczy około stu dzieci z Domów Pomocy Społecznej oraz z biednych rodzin kolejarskich. Najczęściej są to dzieci porzucone, zdane na naszą łaskę, dlatego Państwa zaangażowanie w niesienie im pomocy jest szczególnie cenne.
Fundacja Grupy PKP została założona w 2013 roku w celu prowadzenia działalności społecznie użytecznej i dobroczynnej. Spółki Grupy PKP systematycznie przeznaczają część wypracowanego dochodu na cele społeczne dlatego, że rynek kierujący się wyłącznie zasadą zysku, nie doprowadzi do jedności społecznej, która stanowi niezbędny warunek sprawnego funkcjonowania państwa.
Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała jest najdłuższą czynną linią wąskotorową w Polsce. Została zbudowana w 1915 roku podczas pierwszej wojny światowej. Była to wojskowa kolej polowa, dzięki której zaopatrywano front w żywność, broń i amunicję. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, Kolej Rogowską przejęły Polskie Koleje Państwowe, w ramach których funkcjonowała do 2001 roku. Wtenczas podjęto decyzję o jej likwidacji.
Wspólnie z Fundacją Energa, Xcity Investment Sp. z o.o., PKP Intercity SA, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Informatyka Sp. z o.o., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., Natura Tour Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o., SKPL Cargo Sp. z o.o. i Panem Robertem Kubackim pomagamy ks. Marciniakowi zorganizować letnie kolonie dla niepełnosprawnych dzieci z biednych rodzin w Kolejowym Ośrodku Wypoczynkowym w Łącku .
Nie od dziś wiadomo, że do 99% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi z winy kierowców. W „Konwencji wiedeńskiej” Europejskiej Komisji Gospodarczej (United Nations Economic Commission for Europe, UNECE) z 1968 r. o ruchu drogowym jest określone, że „pociąg ma pierwszeństwo przejazdu, natomiast użytkownicy dróg i piesi muszą przestrzegać znaków i sygnałów drogowych w celu bezpiecznego przekraczania przejazdów, a tym samym unikania kolizji wynikających z niewłaściwego zachowania, potencjalnie zagrażającego zarówno pasażerom pociągów, załodze jak i innym użytkownikom”.
W Polsce co roku na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi do około 200 zdarzeń, w których ginie kilkadziesiąt osób. Niewłaściwe zachowania uczestników ruchu drogowego na przejazdach występują na całym świecie. Dlatego międzynarodowa społeczność wdraża wspólne, różnorodne programy, skierowane na podniesienie świadomości uczestników ruchu drogowego w zakresie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.