14 sierpnia br. PKP Intercity podpisała umowę na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin.

14 sierpnia br. PKP Intercity podpisała umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to 323 490 000 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Jest to największy kontrakt na modernizację taboru w historii przewoźnika.

Przedmiotem podpisanej umowy jest realizacja 5 z 7 zadań przetargowych obejmujących modernizację 115 wagonów. Umowy na modernizację kolejnych wagonów podpisane zostaną po weryfikacji przez Urząd Zamówień Publicznych.

Popisana dziś umowa sprawi, że za około miesiąc, pierwsze wagony trafią do bydgoskich warsztatów. Zakres modernizacji znacznie poprawi komfort podróży naszych pasażerów – mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A. 

W ramach kontraktu zostaną wyremontowane wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy oraz wagony sypialne i kuszetki. Dla trasy Szczecin – Przemyśl zmodernizowane zostaną również wagony barowe. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W zmodernizowanym taborze pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wieszaki na rowery.

Ten kontrakt to dla PESA wyzwanie i kolejna szansa na potwierdzenie wysokiej jakości usług. Zaufał nam największy polski przewoźnik i zapewniam, że w zmodernizowanych wagonach zastosujemy najlepsze rozwiązania wypracowane przez naszych konstruktorów i inżynierów. Jako prezes polskiego producenta taboru powiem tak – to także radość i poczucie dumy, bo stajemy się częścią wielkiego projektu modernizacji, którego efektem będą komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz nowy wizerunek polskich kolei – powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki, Prezes Pesa Bydgoszcz SA .

W ramach prac modernizacyjnych wagony przystosowane zostaną do prędkości 160 km/h, co pozwoli PKP Intercity w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie remontowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław - Katowice - Kraków) i E-59 (fragment Wrocław - Poznań - Szczecin), tym samym skracając czas przejazdu na całej trasie z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny.