Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych to wspólna sprawa nas wszystkich –  w tym stwierdzeniu nie ma przesady. By zminimalizować ryzyko wypadków we wskazanym obszarze transportu, konieczna jest współpraca wielu podmiotów – począwszy od zarządcy infrastruktury, poprzez regulatora rynku kolejowego, zarządców nieruchomości, firmy kolejowe, a skończywszy na pozostałych użytkownikach dróg i kolei – a tymi przecież jest każdy z nas.

„Barwa polskich kolei w latach 1919–1989” – tak brzmi roboczy tytuł publikacji, której autor – Andrzej Ziółkowski z Oddziału Historycznego WAT – poszukuje fotografii mogących zilustrować treść merytoryczną.

Niewyobrażalny ból, cierpienie i bezsilność towarzyszą Joli i Tomkowi. U ich dwuletniej córeczki Ninki zdiagnozowano poważną chorobę – rdzeniowy zanik mięśni. Z każdym dniem jej życie uchodzi. Zrozpaczeni rodzice dziewczynki błagają o pomoc i ratunek dla ukochanego dziecka. Zbiórkę charytatywną na ten cel rozpoczęła Fundacja Grupy PKP.

Rurki po papierze toaletowym i ręcznikach jednorazowych, wytłaczanki po jajkach. Niepotrzebne śmieci? Nic z tych rzeczy. To dzięki nim każdy z nas może sprawić, że laboratoryjne myszy i szczury będą mogły zbudować gniazdo, odpocząć oraz spędzić czas na zabawie. Jak to zrobić? Poprzez dołączenie do akcji „Rurka dla Szczurka”, w którą od kilku lat angażują się pracownicy Polskich Kolei Państwowych S.A. Inicjatywę wspiera również Fundacja Grupy PKP.