Gdzie mogę uzyskać informacje o połączeniach kolejowych?

Informacje o połączeniach kolejowych można znaleźć na stronach internetowych rozklad-pkp.pl i portalpasazera.pl.

W przypadku połączeń PKP Intercity, informację można znaleźć na stronie przewoźnika www.intercity.pl, uzyskać pod numerem infolinii 703 200 200 (opłata: 1,29 zł/min. Usługę świadczy „PKP Intercity” S.A.) lub przez formularz kontaktowy, dostępny na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/kontakt/.

W przypadku połączeń PKP SKM w Trójmieście, informację można uzyskać pod całodobowym numerem infolinii: 58 721 21 70. Konkretne połączenie można odnaleźć też przez wyszukiwarkę na stronie: http://www.skm.pkp.pl/.

 

Jak mogę kupić bilet na przejazd pociągiem?

Bilet można nabyć poprzez aplikację BILKOM, dostępną na stronie internetowej: https://bilkom.pl/.

Bilet na połączenia PKP Intercity można nabyć przez stronę www.intercity.pl, za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator, w biletomatach i kasach. Informacje dotyczące możliwości zakupu biletu na pociąg PKP Intercity można znaleźć też tutaj: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/bilet/ 

 

Na jakie zniżki mogę liczyć? Czy na kolei obowiązują jakieś promocje?

Informacje o aktualnej ofercie PKP Intercity: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/oferty/krajowe/
Informacje o aktualnej ofercie PKP SKM w Trójmieście: https://www.skm.pkp.pl/taryfy-i-przepisy/promocje/

 

Będę podróżować z osobą niepełnosprawną. Potrzebujemy pomocy w dostaniu się na peron i wsiadaniu do pociągu. Gdzie można to zgłosić?

Informacje o asyście dla osób niepełnosprawnych na dworcach można znaleźć na stronie: Informacje dla pasażerów niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej

Informacje o asyście podczas podróży pociągiem PKP Intercity: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje-dla-osob-z-niepelnosprawnoscia-i-osob-o-ograniczonej-sprawnosci-ruchowej/

Informacje o asyście podczas podróży pociągiem PKP SKM w Trójmieście: https://www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/informacje-dla-niepelnosprawnych/

 

Gdzie mogę uzyskać informację o ewentualnym opóźnieniu pociągu, którym jadę?

Drużyna konduktorska jest do dyspozycji pasażerów w czasie przejazdu. Konduktor czy kierownik pociągu przekaże informację dotyczącą przyczyny opóźnienia czy przewidywanej godziny odjazdu.

 

Gdzie mogę złożyć skargę/reklamację w razie braku satysfakcji z usług w pociągu?

Informacje na temat reklamacji dotyczących podróży pociągiem PKP Intercity:  https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/reklamacje-i-skargi/

 

Zostawiłem bagaż w pociągu. Jak mogę go odzyskać?

Informacja o bagażu pozostawionym w pociągu PKP Intercity: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/obsluga-klientow/odbior-zagubionego-bagazu.html

Informacja o bagażu pozostawionym w pociągu PKP SKM w Trójmieście: https://www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/zgubione-i-odnalezione/

 

Jechałem samochodem i zauważyłem, że uszkodzone są szlabany/sygnalizacja. Gdzie mogę to zgłosić?

Przejazdy kolejowo-drogowe oznaczone są żółtymi naklejkami, na których znajdują się trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego umożliwiający jego szybką lokalizację, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”. Numer alarmowy 112 służy do zgłaszania wypadków lub awarii samochodu na przejeździe. Numery podane „w razie awarii” to numery do informowania dyspozytora kolei na terenie konkretnego zakładu linii kolejowych o usterce urządzeń czy uszkodzeniu oznakowania na przejeździe kolejowo-drogowym, jeśli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia. Na przejazdach z rogatkami naklejki znajdują się po wewnętrznej stronie rogatek, na ściance obudowy napędu. Na pozostałych przejazdach na tylnej powierzchni znaku krzyż św. Andrzeja. Więcej na http://www.bezpieczny-przejazd.pl/o-kampanii/zoltanaklejkaplk/ 

 

Gdzie mogę złożyć skargę na funkcjonowanie dworca?

Uwagi i sugestie dotyczące funkcjonowania dworców kolejowych zarządzanych przez PKP S.A. można składać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W przypadku 10 największych dworców kolejowych skargi można składać również w punktach InfoDworzec: http://www.pkp.pl/pl/kontakt/infodworce 

 

Widziałem podejrzany pakunek na dworcu. Komu mogę to zgłosić?

Należy poinformować o tym pracownika ochrony dworca, funkcjonariusza Straży Ochrony Kolei lub funkcjonariusza Policji. Podejrzany pakunek można zgłosić również dzwoniąc na Policję (nr 112 lub 997) lub na Straż Ochrony Kolei (22 474 00 00).

 

Jestem zainteresowany wynajmem powierzchni na dworcu kolejowym. Z kim kontaktować się w tej sprawie?

Za wynajem powierzchni na dworcach kolejowych odpowiada Biuro Obrotu Nieruchomościami PKP S.A. Kontakt do Biura można znaleźć na stronie: kontakt nieruchomości. Aktualne oferty dotyczące wynajmu powierzchni w budynkach zarządzanych przez PKP S.A. można również znaleźć na stronie: Wynajem oferty.

 

Jak uzyskać zgodę na udostępnienie powierzchni na dworcu np. w celu organizacji wydarzenia kulturalnego?

Należy skontaktować się wysyłając e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..